تبلیغات
سیما دانلود - به روزترین مرکز دانلود ایرانیان - لینکدونی : سفارش های کلی تغذیه برای روزه داران
کامپیوتر
مالتی مدیا
 مبدل
 پخش کننده صوت و فیلم
 ویرایشگر فیلم
 ویرایشگر صوت
اینترنت
 مدیریت دانلود
 مرورگر وب
 طراحی وب
 اف تی پی
 مسنجر
 ابزار اینترنت
 کدهای جاوا
گرافیک
 ویرایشگر تصویر
 مبدل فایلهای تصویری
 نمایش عکس
 طراحی
ابزارهای سی دی
 رایت سی دی/دی وی دی
 ابزار سی دی
 اتوران ساز
کاربردی
 فشرده ساز
 قفل گذار
 فرهنگ لغت
 بهینه ساز
 کتاب الکترونیکی
 بازیابی اطلاعات
 ابزار مفید
 مدیریت موبایل
 نرم افزار فارسی
سرگرمی
 بازی کامپیوتر
 تصاویر پس زمینه ویندوز
 محافظ صفحه
 دیگر نرم افزارها
موبایل
نرم افزار موبایل
 نرم افزار جاوا
 نرم افزار سری 60 نوکیا
بازی موبایل
 بازی جاوا
 بازی سری 60 نوکیا
 بازیهای فلش
تم موبایل
 تم نوکیا سری 40
 تم نوکیا سری 60
 تم سونی اریکسون
متفرقه موبایل
 نقشه ی جاوای موبایل
 تصاویر پس زمینه موبایل
 کتاب الکترونیکی موبایل
آنتی ویروس
 آنتی ویروس کامپیوتر
 آنتی ویروس موبایل
ترفندستان
 ترفند موبایل
 ترفند ویندوز
 ترفند رجیستری
 ترفند امنیت
 ترفند نرم افزار
 ترفند سخت افزار
 ترفند اینترنت (یاهو و...)
 ترفند شبکه
 ترفند ایرانسل
دیگر
 بیوگرافی بازیگران
 مناسبتها
 پاسخ به سوالات شما
 اخبار سایت
 دیگر



تعداد مطالب :
بروز شده :
تاسیس : 87/4/3
ایجاد صفحه: - ثانیه

توجه: برای مشاهده ی بهتر سایت، از مرورگر فایرفاکس استفاده نکنید
تبلیغات شما در این مكان!
درج آگهی متنی در این محل
تماس بگیرید!


لینکدونی سیما دانلود : مطالب جالب و خواندنی از سراسر وب

:: سایت جدید ما [-]
:: عضو شوید و گوشی N95 یا... رایگان هدیه بگیرید [-]
:: مصاحبه ای خواندنی با شبنم قلی خانی+ عکس [-]
:: حضور بیش از 3 میلیون زائر در حرم حضرت علی (ع) [-]
:: سفارش های کلی تغذیه برای روزه داران [-]
:: فهرست 70 زوج هنری ایران [-]
:: شغل دوم ستاره‌های ایرانی! [-]
:: هفت نظریه علمی که می تواند پایان جهان را پیش بینی کند! [-]
:: 6 نکته مهم برای برای کسانی که می‌خواهند وبسایتی سریع‌تر داشته باشند [-]
:: من یك معتاد اینترنتى هستم [-]
:: گذاشتن دوربین مخفی در اتاق پرو یکی از فروشگاه های تهران [-]
:: معرفی هشت پدیده ای که بشر از توضیح آنها ناتوان است! [-]
:: فیلم «دوخواهر» با بازیگری محمدرضاگلزار در عید فطر اکران می شود [-]
:: خطرات استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن و ‌VPN [-]
:: سامسونگ سری جدید مانیتورها با طراحی کریستالی (TOC) را وارد بازار کرد. [-]
:: برف تابستانی بر چهره کلاردشت [-]
:: عکس های جومونگ در تهران [-]
:: هنرنمایی با لاستیک های کهنه ی ماشین [-]
:: تاثیر دعا بر مغز انسان [-]
:: نابینا و گیلاس [-]
آرشیو لینكدونی ...
 سفارش های کلی تغذیه برای روزه داران

* هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد، نوشابه و مانند این ها شروع نکنید. حتی اگر تشنه اید به جای آب سرد، کمی آب گرم یا چای میل نمایید.
* افطار را با خوردن خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی آغاز کنید. به این ترتیب اشتها کنترل می شود و زیاده خوری کمتر پیش می آید.
* خوردن چای شیرین کم رنگ، شیر گرم، فرنی، و حلیم بی روغن در آغاز افطار مناسب است.
* نان و پنیر و سبزی(ضدعفونی شده) و یا نان و پنیر و مغز گردو نیز انتخاب های خوبی هستند.
* از آشامیدن آب فراوان در وسط غذا خودداری کنید. آب در وسط غذا، سبب رقیق شدن شیره گوارشی و اختلال در هضم می شود.
* در زمان بین افطار تا سحر، البته با رعایت فاصله با غذا، آب کافی بیاشامید.
* مصرف غذای خود را در زمان روزه داری به 2 وعده منحصر کنید، یعنی وقت افطاری هر چه می خواهید در یک زمان به آرامی( نه این که ابتدا چیزی به عنوان افطاری و یکی دو ساعت بعد به عنوان شام و احیانا بعد از آن چیز دیگر) بخورید، ولی پرحجم نباشند، به نحوی که معده شما فرصت هضم غذا و خالی شدن ان قبل از غذای سحری را داشته باشد.
* حتما برای صرف سحری، کمی زودتر از خواب برخیزید تا هم ضمن استفاده از برکات معنوی ساعات سحر و مناجات با خدا، بدون عجله و با آرامش خاطر، سحری بخورید. حتی اگر میل به خوردن غذا در سحر ندارید، آب، چای، شیر و مانند این ها را فراموش نکنید.
* از خوردن تنقلات فراوان خودداری کنید.
* حتما در غذای افطار و به خصوص سحر میوه میل کنید. علاوه بر میوه جات فصل، از خیسانده برگه، آلو، انجیر و مانند این ها هم می توان به عنوان میوه استفاده کرد. گوجه فرنگی نیز انتخاب خوبی است.
* اگر در ماه رمضان دچار یبوست می شوید، علاوه بر توضیحاتی که در این باره داده ایم از خورش های ملین مثل خورش آلو و خورش های سبزی دار بیشتر استفاده کنید.
* در طول زمان امساک( روزه)، از رفتن به حمام داغ، خون دادن و کارهایی که موجب ضعف و بی حالی می شود، خودداری کنید.
* معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای خشن را ندارد، لذا خوردن غذاهای سهل الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب است.
* اگر تخم مرغ میل می کنید، در درجه اول به صورت آب پز سفت و در درجه دوم به صورت عسلی( به شرط آن که سفیده آن منعقد شده باشد و زرده کمی حالت سفتی به خود گرفته باشد) میل کنید.
تخم مرغ خام زیان بخش است و تخم مرغ نیمرو نیز دیرهضم تر از تخم مرغ آب پز است.
* سالاد( بدون پیاز) مکمل خوبی برای غذاها در ماه مبارک رمضان است.
* بادنجان، فلفل و سایر ادویه ها گاهی موجب احساس تشنگی در طول روز می شود.
* آشامیدن آب یخ یا نوشابه خیلی سرد با معده خالی زیان بخش است.
* اگر به اقتضای فصل گرما یا فعالیت های بدنی، در طول روزه داری زیاد عرق می کنید، نمک از دست رفته توسط عرق را، به صورت های مختلف در افطار و سحر جبران کنید.
* از ایجاد تغییرات شدید در عادات غذایی خود و خوردن غذاهای ناآشنا، یا غذاهایی که برای شما ناراحتی به وجود می آورد، حداقل در ماه رمضان خودداری کنید.
* کله پاچه، سیرابی و شیردان موجب تشنگی زیاد می شود، لذا بهتر است میل نکنید، ولی اگر مایلید میل کنید به صورت کم آب، کم نمک و آن هم در هنگام افطار میل نمایید.
* مصرف نوشابه های گازدار به طور کلی و در ماه مبارک رمضان به طور خاص ممکن است موجب تحریک معده، به خصوص معده افراد مبتلا به التهاب معده( گاستریت) شود.
* در ماه مبارک بیش از سایر اوقات به بهداشت دهان و دندان توجه کنید و حتما بعد از صرف افطاری و سحری دندان های خود را به دقت مسواک کنید. مسواک را طوری در لیوان قرار دهید که قسمت مویین آن بیرون بماند و زود خشک شود.
* سیگار، دشمن سلامت شما و همنشینان شما و باعث آزار مردم و انجام چند گناه آشکار است. به برکت معنویت ماه رمضان برای ترک دائمی این عادت زیان بخش و مایه اذیت انسان ها تصمیم بگیرید و از خدا کمک بخواهید. همچنین شیطان را از روشن کردن مجدد سیگار مأیوس کنید.
سخن پایانی
روزه، فرمان خدا و تمرینی برای زندگی سالم و با معنویت و تلاشی برای نزدیکی به خدا و دستیابی به مراحلی از تقواست. این تمرین یک ماهه می تواند انسان را برای بهتر زیستن در 11 ماه دیگر سال آماده کند و چه خوب است که انسان از همان آغاز روزه داری تصمیم بگیرد معنویت این ریاضت سازنده را همواره حفظ کند.
انتخاب روش های بهداشتی و تغذیه ای مناسب می تواند با تامین سلامت افزون تر، انسان را برای بهره گیری بیشتر از برکات این ماه خدا یاری کند.

دکتر محمد مهدی اصفهانی
منبع: کتاب بهداشت تغذیه در روزه
تبیان